قوانین و مقررات

ماده ۱ - تعاریف و اصطلاحات 

اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است:

  • نوبه یاب : سامانه ی است که به منظور ایجاد ارتباط جهت نوبت دهی  مراجع ارائه می گردد.
  • سامانه: محصولی که به منظور استفاده از خدمات مورد نظر، حق استفادۀ موقت از آن برابر شرایط قراردادی و سند حاضر به مدیران مراکز مشاوره ، روانشناسان و مشاوران  اعطا می‌گردد.
  • مدیر مطب (منشی): شخصی حقیقی است که با معرفی توسط مشاور یا کلینیک به سامانه با اتصال به اینترنت از سامانه استفاده می کند.
  • مطب : محلی است دارای مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح که با انعقاد قرارداد با سامانه توسط مسئول در سامانه تعریف شده و فعالیت می نماید.
  • مشاور: شخص حقیقی است دارای مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح که به امور روانشناسی و مشاوره مشغول بوده به منظور دریافت و انجام درخواست نوبت دهی مراجعان در مطب یا کلینیک فعایت می نماید.
  • مراجع – شخصی حقیقی است که جهت دریافت خدمات نوبت دهی از مطب ها و مراکز مشاوره موجود در سامانه نوبه یاب با مراجعه به وب سایت  از خدمات این سامانه استفاده می کند.
  • کاربر : شخصی است که با استفاده از سامانه نوبه یاب از خدمات آن استفاده می کند
  • حساب کاربری: حسابی الکترونیکی است برای اشخاص موجود در سامانه (مدیر مطب ، مشاور، مراجع) که برای استفاده از خدمات نوبت دهی نوبه یاب در بانک اطلاعاتی سامانه ایجاد می شود.
  • کارمزد : وجهی است که برای استفاده از خدمات سامانه توسط کاربر در قالب پرداخت الکترونیک توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب در سامانه پرداخت می گردد. دریافت این وجه جلوگیری از اتلاف وقت مشاوران و مراکز مشاوره توسط افراد ناآگاه و بی مسئولیت را نیز در بر می گیرد.
  • اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط اشخاص در اختیار نوبت دهی نوبه یاب قرار داده می شود، اعم از اطلاعاتی که در زمان امضای تفاهم نامه توسط روانشناسان و مشاوران در فرم مربوطه وارد می‌شود و نیز اطلاعاتی که به صورت تراکنش سامانه ای و در نتیجۀ استفاده از نوبت دهی نوبه یاب در اختیار سامانه قرار می گیرد، مانند اطلاعات مربوط به تراکنش نوبت اعم از برنامه زمانی، زمان و جزئیات مربوط به هویت کاربر و غیره فقط با دستور مقام قضائی قابل ارائه خواهد بود.

 قوانین و مقررات کشور: قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران شامل قانون اساسی، قوانین عادی، آئین نامه های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع تفاهم نامه

ماده ۲ - حساب کاربری

  • مراجعان و یا مدیران مطب با ثبت نام یا امضای تفاهم نامه توسط مشاوران و مراکز در سایت نوبه یاب و نیز با هر بار استفاده از خدمات آن می‌پذیرند که قوانین و مقررات جاری نوبه یاب را به صورت کامل مطالعه کرده و با اطلاع کامل شرایط و مفاهیم آن را پذیرفته‌اند. این قوانین و مقررات ممکن است در طول زمان تغییرکند که این تغییرات به اطلاع کاربر خواهد رسید؛ بنابراین به کارگیری مداوم سامانه توسط کاربران به معنی قبول هرگونه تغییرات در آن است.
  • اطلاعات خواسته شده می بایست به صورت صحیح و به‌ روز در سامانه توسط کاربران وارد شود و مسئولیت عدم صحت اطلاعات وارد شده بر عهده کاربران می‌باشد. در صورت اثبات مورد یا مواردی خلاف واقعیت در این موضوع، سامانه حق پیگیری قانونی نزد مراجع ذیصلاح را داراست.
  • کاربران متعهد می‌گردند که صرفا از شماره تلفن همراه خود برای ثبت نام در سامانه اقدام کنند. مالک شماره تلفن همراه مذکور تماما مسئول حساب کاری خود بوده و سامانه به محض آگاهی از کذب این موضوع نسبت به لغو عضویت کاربر مذکور اقدام خواهد نمود.
  • هر شخص با توجه به مدارک هویتی تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان کاربر در سامانه داشته باشد. در صورتی که سامانه اطلاع یابد که به نام یک شخص حساب‌های کاربری متعدد وجود دارد، سامانه مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال نمودن تمامی حساب‌های کاربری مذکور اقدام نماید و نیز حق تعقیب قضائی فرد به جهت امکان سوءاستفاده را برای خود محفوظ می دارد.
  • مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری در سامانه یا سایر خدمات مربوط به نوبه یاب انجام می‌شود به عهدۀ کاربران، است. بنابراین مسئولیت استفاده افرادی غیر از کاربر نیز، که با استفاده از حساب کاربری وی از خدمات نوبت دهی نوبه یاب استفاده می‌نمایند، کاملا متوجه خود دارنده حساب کاربری می‌باشد
  • وظیفۀ حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربران است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر مذکور موظف است در کوتاهترین زمان موضوع را به سامانه اطلاع دهد. البته واضح است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به سامانه انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که توسط حساب کاربری مورد نظر انجام شده و می‌شود به عهدۀ کاربر خواهد بود.
  • کاربران به هیچ عنوان حق ندارند به اشخاص دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهند یا حساب خود را به شخص دیگری منتقل کنند. در مورد کاربر شخص حقوقی نیز، مسئولیت‌های قانونی بهره برداری از خدمات نوبت دهی نوبه یاب متوجه مدیران مجموعه‌های مذکور خواهد بود.
  • در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کامل مورد نیاز را در اختیار سامانه قرار ندهد، سامانه می‌تواند حساب کاربری او را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به آن حساب کاربری امتناع نماید.
  • ممکن است در شرایطی حسب صلاحدید و تشخیص سامانه، از کاربران درخواست اطلاعات تکمیلی، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات موجود گردد. کاربران، متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام شده از سوی سامانه خواهند بود. در غیر این صورت سامانه می‌تواند حساب کاربری را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات خودداری کند.

ماده ۳ - استفاده از سامانه نوبه یاب

  • با استفاده از خدمات نوبت دهی نوبه یاب کاربران می‌پذیرند و موظف می‌باشند که از نوبه یاب برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین کشور یا خلاف شرع یا مغایر با عرف جامعه استفاده ننمایند.
  • کاربران متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از خدمات نوبه یاب به صورتی که به نوبه یاب یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکنند. در صورتی که کاربران نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در خدمات نوبه یاب در جهت منافع شخصی و یا آسیب اعم از مادی و یا معنوی به منافع سامانه اقدام نمایند، سامانه ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب کاربری، مجاز خواهد بود با مراجعه به مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به مطالبه جبران خسارات وارده اقدام نماید.
  • کاربران می‌پذیرند که سامانه ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی سامانه با آنها استفاده کند. کاربران می‌توانند درخواست کنند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرند که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از خدمات با مشکل مواجه شوند و یا اطلاعات مقتضی بموقع به ایشان نرسد.
  • سامانه ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر ارائه کند که با وارد کردن این کدها در سامانه، یا درصدی از کارمزد کاسته یا درصدی هزینه پس از آن به کاربر برگردانده ‌شود و یا اعتبار مشخصی به حساب مراجع در سامانه نوبه یاب اضافه ‌شود. نحوۀ ارائه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آنها، منوط به تشخیص و صلاحدید سامانه بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، مراجع حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی را در این رابطه نخواهد داشت.
  • کاربران می‌پذیرند که اجازۀ انتقال یا فروش کدها را به اشخاص دیگر ندارند. همچنین کاربران مجاز نیستند این کدها را به صورت عمومی منتشر کنند - حتی اگر سامانه در فضاهای عمومی به نحوی که در دسترس عموم است، این کدها را منتشر کرده باشد - مگر اینکه سامانه رسماً این اجازه را به آنها داده باشد.
  • کاربر می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که سامانه در اختیار آنها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از خدمات نوبه یاب قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد به هیچ وجه ندارد.
  • کاربر می‌پذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش کارمزد به وی داده می‌شود، ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که سامانه برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربر دریافت نمی‌کند، این حق برای سامانه محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که سامانه تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.
  • مسئولیت تأمین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از خدمات نوبت دهی نوبه یاب به عهدۀ کاربران است.
  • با استفاده از خدمات نوبت دهی نوبه یاب کاربران می‌پذیرند که در حین فرآیند نوبت دهی، نوبه یاب را وسیله‌ای برای تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات شخصی خود قرار ندهند و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات و خدمات شخصی و یا متعلق به دیگران خودداری کنند.
  • کاربران متعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی کشور در هنگام استفاده از نوبت دهی نوبه یاب هستند.
  • کاربران می‌پذیرند و اعلام می‌دارند که متن حریم خصوصی نوبه یاب را مطالعه کرده و مورد قبول ایشان است.
  • کاربران می‌پذیرند که نوبه یاب خدمات نوبت دهی تنها خدمات سامانه ای است که ارتباط بین مراجعان و مطب روانشناسان و  مراکز مشاوره را جهت توافق بر انجام یک معاینه یا خدمت روانشناختی فراهم می‌کند. لذا هر نوبت داده شده که مراجع  را با  مرکز مشاوره ارتباط می‌دهد باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل و رابطۀ قراردادی بین مطب و بیمار در نظر گرفته شود.
  • خدمات نوبه یاب ممکن است با مشارکت خدمات ادارات، سازمان ها، ارگانها و نهادهای دیگری ارائه شود که سامانه کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربران می‌پذیرند که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و نوبه یاب مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این موارد ندارد.
  • از آنجایی که ممکن است از طریق حساب کاربری شخصی به غیر از کاربر ثبت شده از خدمات نوبه یاب استفاده نمایند، مسئولیت پرداخت هزینه‌های مربوطه و همچنین هرگونه مسئولیت قانونی ایشان نسبت به مطب و سامانه متوجه کاربر می‌باشد و بدین ترتیب کاربر مذکور نسبت به سامانه دارای مسئولیت تضامنی می‌باشد.
  • کاربر می پذیرد بنا به درخواست نوع تخصص درخواستی خود در سامانه مطب یا مرکز مشاوره به او معرفی می شود و این نتیجه انتخاب اوست و مسئولیت هرگونه اشتباه و جبران خسارت با کاربر است.

ماده ۴ - هزینه ها و پرداخت

  • کاربر می‌پذیرد کارمزد از طرف سامانه مشخص می‌شود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به مبلغ تعیین شده نمی‌تواند داشته باشد. بدیهی است از آنجایی که کاربر مجاز به عدم پذیرش هزینۀ اعلام شده از سوی سامانه می‌باشد، در صورت قبول، متعهد به پرداخت آن می‌باشد و به همین منظور کاربر مذکور با قبول این شرایط و مقررات به سامانه اختیار دریافت و وصول مبالغ مورد مطالبۀ سامانه را از محل اعتبار کاربری خود، اعطا می‌نماید.
  • پرداخت کارمزد فقط از طریق روش‌هایی که توسط نوبه یاب مشخص می‌شود، می‌تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از: پرداخت از طریق اعتبار موجود در حساب کاربری نوبه یاب ، پرداخت اینترنتی
  • کاربران می‌پذیرند کارمزد اعلام شده از سوی سامانه، ممکن است بسته به عوامل دیگر متغیر باشد. در هر صورت رقم اعلام شده از سوی سامانه بر اساس استانداردهای موجود تعیین گردیده است و در صورت پذیرش از سوی کاربران، ایشان حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی دراین خصوص نخواهند داشت.
  • کاربر می‌پذیرد که باید کارمزد را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامۀ نوبت دهی نوپرداز جهت پرداخت آنلاین به وجود آید به سامانه پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامۀ نوبه یاب یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق سامانه فراهم نشود، کاربر همچنان موظف به پرداخت کارمزد خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی کاربر با مرکز تماس سامانه با روش‌های دیگر صورت پذیرد. در صورتی که کاربر به هر دلیلی از جمله مشکلات سامانه پرداخت را انجام نداده باشد، سامانه حق دارد مبلغ آن را از اعتبار کاربر در نوبت دهی نوبه یاب کسر کند و در صورت عدم پرداخت حساب کاربری مسدود خواهد شد.
  • کاربرمی‌پذیرد هیچوقت درخواست نوبت دهی به نوبه یاب ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از خدمات نوبه یاب را داشته باشد. کاربر اگر پس از ارسال درخواست نوبت و پذیرش در سامانه، درخواست را لغو کند، وی متعهد به پرداخت مبلغ کارمزد مذکور می‌باشد و یا سامانه مجاز خواهد بود نسبت به کسر و برداشت مبلغ مذکور از محل اعتبار وی اقدام نماید. در صورت تکرار این عمل برای بار دوم حساب کاربری مسدود خواهد شد.

کاربر می‌پذیرد هر گونه تخریبی که در مطب و مرکز مشاوره در نتیجۀ استفاده از خدمات با حساب کاربری وی ایجاد شود، مسئولیت تامین هزینه‌های مربوط به عهدۀ وی خواهد بود. در چنین مواردی سامانه حق دارد این هزینه‌ها را از اعتبار موجود در حساب نوبت دهی نوبه یاب کاربرکسر یا از وی وصول کند. در صورتی که اعتبار موجود نزد سامانه به میزان خسارات وارده و هزینه‌های مرتبط بر آن نباشد، مطب و یا سامانه مجاز به پیگیری وصول مطالبات مذکور خواهد بود. همچنین چنان چه کاربر اقدام به فحاشی، توهین و ضرب و جرح و سایر اقدامات خلاف قانون علیه روانشناس، مشاور یا پرسنل مرکز نماید حق مراجعه مشاور، مدیر مطب یا مرکز مشاوره به مراجع قضایی ذیصلاح محفوظ است. علاوه بر آن سامانه حق مراجعه به مراجع قضایی از جهت لطمه به شهرت و اعتبار تجاری خود را خواهد داشت.

ماده ۵ - مسئولیت نوبه یاب

  • سامانه با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس ، واحد رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجیگری تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفاده از خدمات نوبه یاب بین کاربران، و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها می‌کند.
  • سامانه با استفاده از نظارت‌های خود و انجام نظرسنجی از کاربران در انتهای خدمات نوبت دهی تلاش می‌کند خدمات با کیفیت مطلوب به کاربران ارائه دهد.
  • سامانه تلاش خود را جهت فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات سامانه ی خود توسط دستگاه‌های کاربران محترم می‌کند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکۀ تلفن‌ همراه و …) نخواهد داد.
  • تمامی اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد سامانه محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، سامانه مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکور می‌باشد.
  • چنانچه هر یک از کاربران نوبه یاب در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس و واحد رسیدگی به شکایات نوبه یاب مطرح کند سامانه پیگیری لازم را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.
  • جهت اطلاع بیشتر کاربران با نحوه و شرایط ارائۀ خدمات نوبه یاب و استفاده از سامانه همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربران توسط نوبه یاب در سامانه قرار داده شده است و اشخاص می‌توانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آنها کاملا با شرایط ذکر شده و خدمات نوبه یاب آشنا شوند. همچنین همکاران ما در مرکز تماس پاسخگوی هر گونه ابهام و سوال کاربران هستند. لازم به توضیح است که ارائه اطلاعات کاربری صرفا از طریق سامانه امکان پذیر است و به منظور حفظ امنیت اطلاعات کاربران و اصل محرمانگی ارائه اطلاعات کاربری به خود کاربر و اشخاص ثالث به صورت تلفنی مقدور نیست.
  • مسئولیت نوبه یاب فقط در فرضی است که از طریق سامانه نوبه یاب درخواست نوبت ارسال کرده است و سامانه با توجه به برنامه مطب یا مرکز درمانی نیز این درخواست را پذیرفته است. لذا اگر مطب و کاربر که در سامانه نوبه یاب ثبت نام کرده‌اند خارج از سامانه با یکدیگر بر انجام نوبت توافق نمایند هیچ گونه مسئولیتی متوجه سامانه نخواهد بود.

ماده ۶ - مسئولیت کاربران

  • مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه کشور از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربران) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و سامانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و سامانه می‌تواند ضمن غیر فعال کردن حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع ذیصلاح، اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی سامانه به عمل آورد.
  • هرگونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار سامانه شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و سامانه حق غیر فعال نمودن کاربران و اقدام قانونی علیه ایشان را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.
  • مدیر مطب یا مرکز درمانی متعهد می‌شود تنها از علایم و اقلام سازمانی که توسط نوبه یاب تهیه و در اختیار او گذاشته شده است استفاده کند و مسئولیت استفاده از اقلام و علایمی که سبب ایجاد مشابهت و یا ایجاد اشتباه برای کاربر و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی کند بر عهدۀ مدیر مطب بوده و در صورت لزوم سامانه به قطع خدمات با نامبرده و پیگیری قانونی اقدام خواهد نمود و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به سامانه خواهد بود.
  • در صورتی که در زمان مراجعه به مطب یا مرکز مشاوره نسبت به نقض تعهدات قانونی از سوی کاربر اطلاع پیدا کند، موظف به اعلام گزارش به مرکز تماس سامانه و مراجع انتظامی خواهد بود.

ماده ۷ - موارد فنی

  • کاربران حق ندارند هیچگونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code)  نوبه یاب شامل دیکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیت‌های مشابه انجام دهند مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.
  • کاربران مجاز نیستند با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از خدمات نوبه یاب را روی سرورهای دیگر ارائه کنند. همچنین کاربر مجاز نیست در سامانه نوبه یاب یا در روش ارائۀ خدمات تغییر یا اخلالی ایجاد کند.
  • کاربران حق ندارند سامانه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی خدمات اجرا کنند.
  • کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش از سامانۀ نوبه یاب یا سامانه‌های مرتبط با نوبه یاب انجام دهند.

ماده ۸ - محتوای تولید شده توسط کاربران

  • سامانه ممکن است در شرایطی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، سامانه موبایل و یا سایر بخش‌های این سامانه، عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و …) که به این شکل در خدمات ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود. اما با ثبت آنها در خدمات‌ مرتبط به نوبه یاب کاربران این حق را به نوبه یاب می‌دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربرد قانونی منتشر کند. همچنین سامانه مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر منتقل کند.

ماده ۹ - قطع خدمات

  • سامانه در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (مدیرمطب یا کاربر ) می‌تواند برای سامانه یا سایر کاربران خطرناک باشد یا مطلوب نباشد، طبق صلاحدید و تشخیص خود حق حذف دسترسی کاربر مذکور به خدمات نوبه یاب را دارد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت.

ماده ۱۰ - توافق از راه دور

  • کاربران توافق می‌کنند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به سامانه، از طریق سامانه نوبه یاب بعمل آید و کاربران ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کنند.
  • مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربران برعهدۀ کاربر مذکور بوده و وی ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.
  • کاربران می‌پذیرند هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف سامانه به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
  • کاربران با عضویت در سامانه نوبه یاب قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سامانۀ رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کنند.

 

 به قوانین هم احترام بگذاریم.