یک قاتل بی رحم روابط زناشویی

یک قاتل بی رحم روابط زناشویی

0 دیدگاه 19 بهمن 1400 چاپ خبر بازدید: 4386
یک قاتل بی رحم روابط زناشویی
هر قدر شان و منزلت ازدواج بالا باشد و زن و شوهر جهت دست یافتن به تکامل با یکدیگر ازدواج کرده باشند، نباید منکر آن شد که یکی از اهدافی که به دنبال تامین آن بوده اند، ارضای نیازهای فیزیولوژیک و به ویژه ارضای نیازهای جنسی است.

تمایلات جنسی زوجین و چرایی کاهش آن
هر قدر شان و منزلت ازدواج بالا باشد و زن و شوهر جهت دست یافتن به تکامل با یکدیگر ازدواج کرده باشند، نباید منکر آن شد که یکی از اهدافی که به دنبال تامین آن بوده اند، ارضای نیازهای فیزیولوژیک و به ویژه ارضای نیازهای جنسی است.

در سلسله مراتب نیازهای مازلو نیازهای فیزیولوژیک در اولین طبقه قرار گرفته است و این خود نشان می دهد که باید تامین نیازهای فیزیولوژیک در اولویت قرار گیرد تا فرد بتواند طبقات دیگر نیاز را برطرف نماید. البته به نظر می رسد که در زندگی زناشویی می توان برای تامین نیازهای جنسی زمینه هایی را در نظر گرفت برای مثال به نظر می رسد که معمولا وقتی امکان برقراری رابطه جنسی فراهم می آید که موارد قبلی تا حدی تامین شده باشد. مثلا زمانی که زن  مرد از آرامش روانی لازم برخوردار نباشند از امکان و فرصت کمتری برای برقراری رابطه جنسی برخوردارند.
به نظر می رسد که در زندگی زناشویی می توان برای تامین نیازهای جنسی زمینه هایی را در نظر گرفت.
عوامل متعددی وجود دارد که می تواند در کاهش تمایلات جنسی موثر و سهیم باشد.

اما این بدان مفهوم نیست که شما مجبورید زندگی و عمرتان را بدون شور و هیجانات جنسی سپری کنید بلکه لازم است سر منشا مشکل را پیدا کرده و برای رفع آن و بهبود زندگی جنسی خود تلاش کنید. خستگی مفرط از کار، زندگی در شهرهای شلوغ و آلوده، مسئولیتهای زیاد زندگی، مشکلات و فشار های عاطفی و روانی که در محیط خانواده و در محل کار ایجاد می شود، استعمال سیگار، بی توجهی به تغذیه و .. همه و همه می تواند از علل کاهش میل جنسی به شمار رود.
خوردن غذای سالم و استراحت کردن به مقدار کافی دو نکته کلیدی و موثر در کاهش و رهایی از استرس و تنش هستند
به همین دلیل می خواهیم به بررسی نکاتی برای رویارویی با علایم و نشانه های کاهش تمایل جنسی بپردازیم:
** به دنبال انجام کاری جدید و نو باشید. اصلا مهم نیست که شما چقدر یک غذا را دوست دارید اما مسلما اگر این غذا را مرتبا در وعده های غذایی خود تکرار کنید از آن دلزده می شوید و این موضوع درباره رابطه جنسی هم صادق است. مهم نیست که چگونه و چقدر به رابطه جنسی علاقمند هستید ، اگر دنبال تحول و دگرگونی در آن نباشید و به دنبال کارهای جدید و نو نروید این رابطه به رابطه ای ملال آور و تکراری تبدیل خواهد شد و کم کم دچار بی علاقگی خواهید شد که نهایتا به دنبال اطفا و فرونشاندن آن خواهید رفت.

بنابراین این تشابه را همیشه به هنگام شروع رابطه جنسی در نظر داشته باشید. حال سوال این است که برای ایجاد تغییر و تحول در این رابطه چه کار می توانید انجام دهید؟
به عنوان مثال می توانید به دنبال مکانی جدید،  تغییر در ارتباط جنسی از طریق تغییر نقش، پوشیدن لباسهای جدید، آرایشی متفاوت و ... باشید. بنابراین کارهای کوچک اما مهم می توانید انجام دهید تا شرایط متفاوت تر از قبل شود. مهم این است که ایجاد این تغییر یک اولویت جدی در زندگی تان باشد.
عشق
** خود را از تنش و استرس رها سازید. استرس یک قاتل بی رحم و همیشگی رابطه جنسی است. اگر خواهان بهبود توانایی و تمایلات جنسی تان هستید باید روشهای موثر رها شدن از استرس که در درون شما به وجود می آید و شما را از درون متلاشی می سازد را پیدا کنید. تمرین کردن یکی از روشهای فوق العاده رهایی از استرس است.

ممکن است شما خواهان گنجاندن یک برنامه تمرینی منظم در کارهای روزمره تان باشید. گاهی اوقات افزودن لحظات و اوقات شاد و سرگرم کننده به برنامه زندگی تان در کاهش استرس و افزایش میل جنسی موثر است بنابراین به دنبال یافتن یک سرگرمی و گذراندن بخشی از اوقات روزمره خود به انجام فعالیتهایی که از انجام آنها لذت می برید باشید. خوردن غذای سالم و استراحت کردن به مقدار کافی دو نکته کلیدی و موثر در کاهش و رهایی از استرس و تنش هستند.
 ** اطمینان حاصل کنید که بی علاقگی جنسی شما منشا فیزیولوژیکی نداشته باشد. گاهی اوقات بی تمایلی جنسی به عوامل دیگری مانند عدم تعادل هورمونی بدن و یا دیگر مشکلات جسمی هر یک از زوجین مربوط می شود. بهتر است در این خصوص با پزشک خود مشورت داشته باشید.

ممکن است پزشک بتواند درباره علت این بی میلی و طرز معالجه آن به شما کمک کند. هر چند با افزایش سن توانایی و تمایل جنسی به طور طبیعی کمی کاهش می یابد اما این تغییرات بسیار کم است و در حد تغییرات ناگهانی و شدید و یا غیر منتظره نمی تواند باشد و اگر چنین اتفاقی رخ داد؛ می تواند علامت یک مشکل جدی باشد که باید رسیدگی فوری در مورد آن صورت گیرد.

اجازه ندهید شرم و خجالت ناشی از صحبت کردن درباره مسایل جنسی مانع شما در جستجوی مشاوره هایی باشد که برای سلامتی خود محتاج شنیدن آنها هستید. پزشک شما هرگز شما را مسخره نخواهد کرد و حتی ممکن است بتواند به خوبی به شما کمک کند پس نباید نگران از دست دادن چیزی باشید.
گاهی اوقات بی تمایلی جنسی به چیزهای دیگی مانند عدم تعادل هورمونی بدن و یا دیگر مشکلات جسمی هر یک از زوجین مربوط می شود
داشتن تمایلات جنسی سالم بخش مهمی از یک رابطه نزدیک زناشویی است . وقتی زوجین متوجه می شوند توانایی جنسی شان در حال کاهش و نقصان است مشکلات دیگری پیدا خواهد شد که کم کم به زندگی آن دو وارد خواهد شد.
اگر همسرتان تمایلی به رابطه جنسی ندارد معمولا خودتان را سرزنش می کنید و از خودتان سوال می کنید که چرا به نظر او شما جذاب نیستید. این موضوع می تواند ختم به احساس ناامنی و دیگر مشکلات ارتباطی گردد. بنابراین کاهش میل جنسی را دست کم نگیرید و به سادگی از کنار آن نگذرید در عوض سعی کنید هر کاری از دست تان بر می آید برای درمان آن انجام دهید.

«کلیه حقوق محفوظ و متعلق به سایت نوبه یاب است»